Nasze doswiadczenie – to Wasz sukces!

Precyzyjny wielkogabarytowy sprzęt medyczny z USA do Rosji

Precyzyjny wielkogabarytowy sprzęt medyczny z USA do Rosji

W grudniu 2011 roku firma TELS zrealizowała dwie dostawy wielkogabarytowego sprzętu medycznego – z Iranu i USA do Rosji. Każde zlecenie dostawy było pilne. 

W grudniu, przed Świętami, należało zrealizować dostawę towaru do odbiorcy. Specyfiką sytuacji przedświątecznej w transporcie lotniczym jest poważny deficyt możliwości przewozowych, w szczególności dla ładunków wielkogabarytowych. W przypadku wielu linii lotniczych miejsca dla ładunków wielkogabarytowych w ich samolotach są zarezerwowane z trzy- czteromiesięcznym wyprzedzeniem. Dlatego większość firm spedycyjnych nie podejmuje się dostaw ładunków wielkogabarytowych w ogóle, szczególnie jeżeli jest to delikatny sprzęt medyczny. 

***

Firma TELS zrealizowała w grudniu dostawę sprzętu medycznego z USA do Rosji (miejsce przeznaczenia – Moskwa, port lotniczy Szeremetiewo). Ładunek stanowiły około 42 miejsc ładunkowych, objętość 54 m3, łączna waga 10 ton. Wszystkie opakowania zostały wyposażone w czujniki nachylenia i uderzenia: jeżeli ładunek przynajmniej raz zostanie pochylony mocniej niż wynosi dopuszczalny kąt nachylenia lub podczas załadunku zostanie uderzony, czujniki to odnotują, i będzie to oznaczać uszkodzenie ładunku. 

W celu zorganizowania pilnej dostawy ładunku oraz zapewnienia jego bezpieczeństwa została opracowana następująca trasa:

  1. Avia: Nowy York (USA) – Luksemburg
  2. Auto (RFS): Luksemburg – Frankfurt (Niemcy)
  3. Avia (ze zmianą linii lotniczej): Frankfurt – Moskwa.

Ładunek został dostarczony w umówionym terminie w stanie nienaruszonym. Żaden z czujników nie odnotował niezgodności. 

***
Drugi ładunek ze sprzętem medycznym – inkubatorami dla oddziałów położniczych – był dostarczany z Iranu. Specyfika sytuacji – z Iranu w potrzebnym kierunku rzadko latają samoloty szerokokadłubowe, a do tego wobec Iranu obowiązują sankcje. Zgodnie z rezolucją Rady Bezpieczeństwa ONZ, Rosja oraz Wielka Brytania razem z wieloma innymi krajami nie mogą mieć kontaktów z bankami irańskimi, co oznacza że nie można płacić za fracht irańskiemu agentowi. Te uwarunkowania przesądziły o wyborze tureckiego agenta, za pomocą którego została zorganizowana przesyłka. 

Był to również delikatny wielkogabarytowy ładunek (30 miejsc, 8800 kg, objętość 26 m3), którego nie można było poddawać piętrowaniu i silnym wibracjom. W celu zorganizowania pilnej dostawy oraz optymizacji ceny transportu znaleziono rozwiązanie polegające na dostawie ładunku do Moskwy (Szeremetiewo) przez Stambuł (Turcja). Dostawa została również zrealizowana na wysokim poziomie jakości i na czas. 

Jurij Szydłowskij, ekspert ds. transportu lotniczego Departamentu Ładunków Drobnicowych TELS:

  „Wielu dużych i renomowanych firm spedycyjnych, które realizują przewozy praktycznie z dowolnego miejsca na świecie każdym rodzajem transportu, nie podejmują się dostaw precyzyjnych i delikatnych ładunków wielkogabarytowych. Są to bardzo trudne przewozy wymagające ogromnych nakładów pracy oraz obciążone dużym ryzykiem. Spedycji, które mają bezpośrednie doświadczenie w organizacji takich przewozów, jest kilkudziesięciokrotnie mniej niż firm, które deklarują swoje nieograniczone możliwości w zakresie dostaw dowolnego rodzaju ładunków. Bardzo często takie zlecenia są powierzane przez firmy spedycyjne dalszym podwykonawcom, a zleceniodawca końcowy nawet nie ma o tym pojęcia”.


Back to the list


Proszę o telefon

Aktualności TELS

07.09.2020 Oszuści się zaktywizowali: w jakich sytuacjach dochodzi do kradzieży ładunków?

Na tle wzrostu zdarzeń o charakterze przestępczym na rynku przewozów towarowych, Departament Prawny Grupy Kapitałowej TELS po raz kolejny przypomina swoim pracownikom i kontrahentom, jak ważne jest przestrzeganie „zasad prewencji” kradzieży ładunków oraz procedur dopuszczania podwykonawców do przewozu.

19.08.2020 TELS utrzymuje dodatnią dynamikę na tle ujemnych wskaźników rynkowych

Dział Marketingu Grupy TELS przedstawił kierownictwu firmy analizę pracy z klientami za pierwsze półrocze 2020 roku. Ogólne efekty współpracy przedstawiają się następująco: w I półroczu 2020 r., w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, wzrost zleceń transportowych Grupy TELS wyniósł 5%, wzrost uzyskanego dochodu - 6%.

31.07.2020 Trzy opcje organizacji znakowania towarów importowanych do Rosji

Obecnie w Rosji trwają próby w zakresie rejestracji towarów w systemie „Честный ЗНАК” (Uczciwy ZNAK) z oznaczeniem kodami Data Matrix. Od 1 lipca 2020 r. obowiązkowe jest znakowanie wszystkich leków, butów i papierosów. Od 1 października 2020 r. obowiązek ten wejdzie w życie w zakresie perfum i wód toaletowych oraz artykułów fotograficznych, od 1 listopada - opon i felg, od 1 stycznia - artykułów przemysłu lekkiego.

Mapa strony